DPG Media stopt met social log-ins

DPG Media stopt met social log-ins

by Arianna Ardia-Wenink
1 comment

Het is niet meer mogelijk in te loggen met social log-ins van Facebook en Google bij de online platformen van DPG Media.

De social log-ins zijn in de afgelopen dagen vervangen door een inlogsysteem van DPG Media zelf.

Nieuwsplatform Emerce geeft aan dat de uitgever om twee redenen is.  De eerste reden is om de telefonische helpdek te ontlasten. Een veelvoorkomende klacht daar is, dat lezers niet meer kunnen inloggen bij een DPG-titel met hun Facebook- of Google-account. Omdat de uitgever onvoldoende inzage heeft in de systemen van deze Amerikaanse bedrijven kan de hulpvraag  niet beantwoord worden.  De tweede reden is dat als lezers met een DPG-account inloggen de uitgever meer first party data verzamelen. Het gebrek aan dat soort data wordt steeds meer gemist naarmate de tijd nadert dat er geen third party cookies meer zijn in webbrowsers. Met eigen data en CRM-systemen kan DPG werken aan directe klantrelaties.

You may also like

1 comment

Ready to advertise in a cookie-free future? - marketingSpark July 16, 2020 - 12:14 am

[…] Of course publishers can work with log-ins. This allows them to work with subscription and targeting and analyse tools and models. For this reason, DPG has recently stopped working with social log-ins from Facebook and Google. […]

Comments are closed.