Haribo en Martien Meiland irritantste reclames dit jaar

Haribo en Martien Meiland irritantste reclames dit jaar

by Arianna Ardia-Wenink
0 comment

Haribo en Martien Meiland hebben een Loden Leeuw uitgereikt gekregen voor de irritantste reclame van het jaar. De Loden Leeuw wordt elk jaar door televisieprogramma Radar uitgereikt aan de meest irritante reclamespotjes en BN’ers in reclamespotjes op televisie.

Haribo irritantste reclamespot

De commercial van Haribo werd met 39 procent van de stemmen gekozen. Ook vorig jaar wist de snoepfabrikant bij televisiekijkers al de meeste ergernis op te wekken met zijn reclamespotje. Het spotje bleef ondanks deze kritiek onveranderd.

Op de tweede plaats eindigde met 19 procent van de stemmen de reclame van Hornbach waarin een man een relatie krijgt met zijn zaag. Matrassenfabrikant Decupré werd bijna net zo irritant gevonden en eindigde met 18,9 procent als derde met de commercial waarin twee vrouwen praten over traagschuimmatrassen.

Martien Meiland irritantste BN’er in een reclame

Televisiepresentator Martien Meiland kreeg de Loden Leeuw voor de irritantste reclame waarin een BN’ er de hoofdrol speelt. Het spotje waarin hij te zien is voor de Vriendenloterij Bingo kreeg 45 procent van de stemmen. Meiland zelf zegt in televisieprogramma Radar blij te zijn met de prijs: “Ik ben er heel trots op en hij krijgt een plekje naast mijn Televizierring.” Martien Meiland  kreeg ruim 45 procent van de stemmen.  In totaal brachten 103.000 mensen hun stem uit. Naast Meiland waren ook Mark Rietman (ABN AMRO), Paul Haenen (Pricewise), Thomas Acda en Sergio Romero IJssel (Lidl), en Andy van der Meijde (TOTO) genomineerd voor de prijs.

[Bron: Radar]

You may also like